Využívajte „Story“ pre váš biznis
V tomto článku sa budeme venovať Facebook Page Story a Instagram Stories. Mnoho správcov sociálnych sietí zabúda na tento formát. Jeden z dôvodov je, že nejdú naplánovať, ale je s nimi aj viac práce, preto ich často marketéri nepoužívajú.
Čo je Story?
Nie sú to bežné príspevky, ktoré poznáme pri scrollovaní timeline, ale príbehy, ktoré majú svoju viditeľnosť len 24 hodín a trvajú pár sekúnd.
Primárne v nich ľudia prejavujú svoje spontánne príbehy zo života. To platí aj o firmách. Do týchto príbehov je možné sa dostať cez platenú reklamu, no málo firiem ich využíva organicky (ako hovoríme aj bezplatne).
Ako nám môžu pomôcť v marketingu?
Aj keď viditeľnosť jedného príbehu je len pár sekúnd, tak na rozdiel od bežného príspevku majú Stories väčšiu zapamätateľnosť. Ako prvé si treba uvedomiť, že Facebook a Instagram Story nie je predajný/konverzný formát, no na druhej strane vytvára vzťah so zákazníkom.
Nemusíte v nich komunikovať oficiálnym jazykom. Je viac žiadané byť v nich otvorený. Obľúbené sú napríklad príbehy zo života firmy, ako sa pripravujú produkty a služby, prípadne aká je firemná kultúra vo vnútri spoločnosti. Pri produktoch môžete využiť príbehy na predstavenie novinky alebo nového produktu na sklade.
Taktiež je to vhodný formát na prezentovanie užitočného tipu alebo „How to“ videa. Možnosti je naozaj veľa, no majte na pamäti, že nie je vhodne v tomto formáte ísť na zákazníkov s hard sell ponukou.
Príbehy na Facebooku a Instagrame sú vhodné na zvyšovanie love brandu alebo vytvorenia lepšieho, pozitívnejšieho vzťahu so zákazníkom. Je zameraný hlavne na fázu SEE a THINK (podľa metodológie nákupného lievika od Avinash Kaushik).
Facebook Page Story
Normálne na firemnej Facebook stránke nie je aktivovaný archív príbehov a je potrebné si ho aktivovať. Facebook má cca 24 hodín na aktiváciu. Môžete tak spraviť v Nástroje –> Archív príbehov.
Tlačidlo na pridávanie príbehov je skryté a nemá žiaden nápis, preto ho veľa ľudí nemôže nájsť. Vytvárajú sa po kliknutí na + v profilovej fotografii.
Pridávanie príbehu cez PC je skoro rovnaké ako pri vytváraní príspevkov. Zároveň je možné vytvoriť naraz aj príbeh aj nový príspevok. Nezabudnite vždy pozrieť náhľad príbehu pred uverejnením, pretože formátovanie textu a obrázka nie je vždy správne.
Ak sa chcete trochu viac „vyhrať“ s príbehom, tak odporúčam pridávať príbeh cez mobil, kde budete mať naviac rozšírené funkcie o filtre a rôzne Fancy texty a ikony. Taktiež tam ľahšie vytvoríte link na váš web, aby sa zákazníci mohli hneď prekliknúť na web stránku.
Instagram Story
Príbehy na Instagram nie je možné robiť z PC (ani Creator Studio túto možnosť zatiaľ neponúka). Cez mobil je vytvorenie podobné ako pri Facebooku aj so skoro rovnakou možnosťou úprav príbehu.
Bohužiaľ pridávanie odkazov na web stránku je možné použiť, až keď máte viac ako 10.000 followerov. Výkon jednotlivých príbehov je možné sledovať v sekcii Štatistiky. V väčšiemu dosahu a interakcii využívajte aj hashtag na Instagrame.
Cover photo by Freepik